tisdag 20 december 2011


KLASSIFICERING
Det här är en bild som jag tog den 22 november med en Olympus  kamera i Åtvidaberg. Solkanonen hittar du vid Bysjön  Åtvidaberg. Jag har redigerat bilden i Photoshop. I Photoshop gjorde jag den först i black and White men jag gjorde solkanonen i Sepia.

UTFORMNING:
På bilden ser man en solkanon och ett träd. Solkanonen är på höger sidan och trädet är mittpå. Bakrunden är grå för att den är omgjord men egentligen är den blå. Det är mycket stenar på slänten och man ser lite grenar här och var. Från början var teglet som solkanonen är gjort av orange men jag redigerade det till Black and White. Jag gjorde likadant med slänten och den var grön och grå från början.

TOLKNING:
Det är min bild och jag vill framföra ett budskap som säger att det är kallt och rått men någonstans finns det värme. I den här bilden är värmen(hjärtat) solkanonen som har en lite mer färgglad färg än vad dom andra objekten har. Jag tycker att den här bilden vart bra för att det vart ett bra kort och redigeringen vart också bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar